• Агентство
  • ← Блог

infographer

  • Теория
  • Примеры
    • Примеры
    • Критический взгляд
  • События
    • Текущие события
    • Прошлые события
  • Инструменты
  • Книги
    • Книги
    • Книжный магазин
  • Новости
Tools

About us

2
Comments
Linkedin
0
ВКонтакте
0
Pocket

20090417-img_0224 Introducing the Inforgrapher’s Team.

Irina Dobrova

Bachelor degree at State University of Novosibirsk in Sociology major.

Has been working as Senior Consumer and Market Insight Manager in international FMCG company for 5 years. «During this time I obtained significant work experience with such grocery brands as Lipton, Beseda, Brooke Bond, Knorr, Calve, Rama.» — Irina. Contact me by email.

Languages: English — fluent, Italian — beginner.

What Infographer.ru means to me? It is my визитная карточка and my study ground, where I am publishing all my work, sharing the experience with others by spreading out existing work in infographic world, bringing the specialists in this theme together.

screen_shot_2010-03-04_at_32919_pm

Max Gorbachevskiy

Project’s co-author, confederate, project manager. Also is the technical support of this blog. Contact me byContact me by email.

Bachelor degree at State University — Higher School of EconomicsГосУниверситет «Высшая Школа Экономики» in Finance major. In past — project manager in MalinaМалина, manager of strategic projects at FinService BankФинсервис, consultant in strategic consulting at АксионБКГ. Also has substantial technical competence.

Languages: English, German, Italian.

Max is the founder and till this day  leads couple start-ups  like  www.ferrari-pizza.ru and www.sdelkaveka.ru. On Infographer.ru Max is responsible for organizing and programming the dashboards, data base, and in charge of everything that has to do with technical problem-solving of any kind difficulties.

Откуда взялась инфографика? Where infographics

Report by Irina Dobrova:

«We (researchers) are constantly providing various information to help businesses to make a difficult decision. Not so long ago, a year ago to be certain, my company (FMCG) stated that it is ready to spend X% from budget not on information research, but on visualizing it. The reason to this decision is understandable  — FMCG need market’s data to be useful and profitable.

1. If data is hard to understand then not everyone can use it

2. If data is boring and hard to remember then again, it won’t be used

That is where the complications came alone. I realized that there is no such thing in Russia as a specialist that can turn information full of statistic data into a animated presentation, for example.

Оказалось, что для креативщиков это не профиль — им проще рисовать знакомые рекламные макеты. Три крупных агентства просто отказались взяться проект. It turns out that creative people do not take that seriously —  it is easier for them to

It became clear, that someone who is good with numbers and at the same time knows how to use graphic instruments is needed. And I could not find such individual on the market. So I decided to choose this direction for self-development. I am quite experienced in researching (left hemisphere mostly), so now I am trying to develop the right one by studying in British School of Design.»

So what then?

We are open-minded to talk to you, so if infographics got you interested write us пишиете на email.

Infographer.ru is on Behance: http://www.behance.net/infographer.

Фев 23, 2011artem
Статья была интересной?
  • Поделюсь (0)
  • Полезно (0)
  • Бесполезно (0)
  • Банально (0)
BeGraphic: software for visualizing dataManual for Toasters
Главная Книги About us
14 г. назад 2 Tools
artem
  • infographer_ru

    Новый пост: About us http://bit.ly/dVhYVt

    (УпомянутоTwitter«е)

  • infographer_ru

    Новый пост: About us http://bit.ly/dVhYVt

    (Упомянуто вTwitter-е)

  См. также  
Теория

Татьяна Пинчук: «Если ваш контент неинтересен читателю, никакая инфографика его не спасёт» (интервью)

Реклама и инфографика - случайные попутчики или настоящие партнёры? Продолжаем разбираться в этом вопросе в серии экспертных блиц-интервью. 0

Примеры визуализации

5 способов показать, что происходит «на районе»

Для кого этот город, район, публичное пространство? Как добраться из точки А в точку Б и не застрять в пробке навечно? 0

Колонка со-авторов

Причины самоубийств в Петербурге в 1910-е годы

Алкоголь — 42,5% Душевная... 0

Примеры визуализации

Схема, как результат качественной проектировки

Сегодня в поле зрения появились 2 работы, качественно отличающиеся от схем, виденных ранее. 0

Книги, Критический взгляд, Теория

Визуальная грамотность в эпоху данных

Шэзна Нэсса -специалист по визуальному сторителлингу, член журналистского общества JFC в Стэнфордском университете, бывший заместитель... 5

Инструменты

Wie kann man Dashboards erstellen, die die Menschen gerne gebrauchen?

Was nützt Ihrer Organisation Dashboard? 0

Примеры визуализации

Королевские гонки

Сегодня о самых популярных и самых дорогих автогонках – Формуле 1. Некоторые примеры работ про Формулу мы уже публиковали ранее. 2

События

После конференции DD4D

Сегодня был последний день конференции DD4D (Data Design For Decisions). На 3 дня я оказалась в самом сердце индустрии инфо-визуализации. 0

Мы в Facebook, ежедневно

Unable to display Facebook posts.
Show error

Error: Server configuration issue
Please refer to our Error Message Reference.
Для авторов
Приглашаем авторов по теме инфографики к сотрудничеству. Политика обработки персональных данных и пользовательское соглашение.
Контакты

Infographer – это агентство инфографики и образовательный ресурс об инфографике. Офисы в Москве и Гааге, работаем для клиентов со всего мира (контакты).

Адрес: Москва, Ленинский просп. 30А

Телефон: +7 916 628 47 64

Имейл: mg@infographer.ru

Пишем для вас с 2009 года © Infographer, при перепечатке ссылка обязательна. 16+