• En
  • АГЕНТСТВО
    • Agency
    • Агентство
    • Презентация
    • Портфолио
    • Behance
  • ← Блог

infographer

  • Теория
  • Примеры
    • Примеры
    • Критический взгляд
  • События
    • Текущие события
    • Прошлые события
  • Инструменты
  • Книги
    • Книги
    • Книжный магазин
  • Новости
Tools

Sketches on Napkins

0
Comments
Linkedin
0
ВКонтакте
0
Pocket

I continue reading the book called «The back of the napkin«. Most of all, I appreciate those books that give birth to thoughts in my head.

Dan Roam is describing an example where they process standard report on market research, which consists of detailed information on segments, competitors and so on (more than 100 pages). But the company could not find the way to use this information.

In any company such reports look like this:

report_printscreen

What did the Infographer’s team do: we analyzed the report and minimized it to one page, but very concentrated page. It took more than 2 weeks, but the result was worth it.

All market players have been mapped on scales of 2: «brand recognition» and «breadth of assortment». The size of the triangle shows company’s turnover, small triangles inside — all the information about the manufacturer (in which trade channels represented, price position, etc.).

img_1718

According to Dan Roam, it takes a while to explain this chart, but after all done and understood, it becomes the main reference of the company. This piece hangs on every employee’s table and fully describes the market, its competitors and its own position on the market.

I read it, it inspired me and tried to think, how will it look for my data — for the tea market.

I took 3 companies: Unilever, Ahmad and Orimi-Trade. x-axis — number of brands in company’s portfolio, y-axis — there could be different options, but I stopped on company’s growth rate.

The triangle is not the most convenient form for  me. May be simply because it’s the least habitual to the eye. I’m much easier to evaluate the sectors of a pie or a rectangle. In my case it makes sense to display:

  • proportion of leaf tea and tea bags
  • proportion of black, green and flavored tea
  • price positioning
  • also could add the percentage of loyal customers, brand awareness

img_1717

In my opinion, this kind of visualization is very popular in business and allows you to have all the information in quick access. But it is a separate operation after the study, which requires much more time…

Июн 24, 2011artem
Статья была интересной?
  • Поделюсь (0)
  • Полезно (0)
  • Бесполезно (0)
  • Банально (0)
Infographer Stephen Few and his booksMinistry for Economic Development: Inflation in 2009. BEFORE and AFTER
Главная Книги Sketches on Napkins
11 г. назад Tools
artem
  См. также  
я Beispiele von Visualisierungen

Wie Kleine zu Großen werden

Drei Arbeiten mit absolut gleicher Idee, die Entwicklung von verschiedenen Marktspielern darzustellen. 0

События

Воркшоп «Инфографика в бизнесе» 14-15 мая г.Москва

Двухдневный семинар по бизнес-аналитике и визуализации с использованием BI-систем, от компании Аналитика... 0

Инструменты

Wie kann man Dashboards erstellen, die die Menschen gerne gebrauchen?

Was nützt Ihrer Organisation Dashboard? 0

Примеры визуализации

Конкурс бумажной 3D визуализации

FlowingData проводил забавный конкурс этой зимой — на лучший бумажный график. Материалы: бумага, клей, чернила. Урок труда. 0

Книги

Немного о законах восприятия

Есть простейшие правила восприятия, продиктованные нам природой и условиями в которых мы живем и из которых эволюционировали. 0

Теория

Динамика развития инфографики в мире

Развивалась она неравномерно. Самый пик развития в Европе совпал с небольшим всплеском в Америке. 1

я Best Examples

Magazine «Infographica». Issue 1

I publish just 2 images as a teaser, find more in their Flickr folder and be proud for the first Russian initiative. 0

Колонка со-авторов

10 самых прибыльных компаний России в 2015 году

Газпром — 805 млрд ₽... 0

Мы в Facebook, ежедневно

Unable to display Facebook posts.
Show error

Error: Server configuration issue
Please refer to our Error Message Reference.
Для авторов
Приглашаем авторов по теме инфографики к сотрудничеству. Политика обработки персональных данных и пользовательское соглашение.
Контакты

Infographer – это агентство инфографики и образовательный ресурс об инфографике. Офисы в Москве и Гааге, работаем для клиентов со всего мира (контакты).

Адрес: Москва, Ленинский просп. 30А

Телефон: +7 916 628 47 64

Имейл: mg@infographer.ru

Пишем для вас с 2009 года © Infographer, при перепечатке ссылка обязательна. 16+