• En
  • АГЕНТСТВО
    • Agency
    • Агентство
    • Презентация
    • Портфолио
    • Behance
  • ← Блог

infographer

  • Теория
  • Примеры
    • Примеры
    • Критический взгляд
  • События
    • Текущие события
    • Прошлые события
  • Инструменты
  • Книги
    • Книги
    • Книжный магазин
  • Новости
Tools

About us

2
Comments
Linkedin
0
ВКонтакте
0
Pocket

20090417-img_0224 Introducing the Inforgrapher’s Team.

Irina Dobrova

Bachelor degree at State University of Novosibirsk in Sociology major.

Has been working as Senior Consumer and Market Insight Manager in international FMCG company for 5 years. «During this time I obtained significant work experience with such grocery brands as Lipton, Beseda, Brooke Bond, Knorr, Calve, Rama.» — Irina. Contact me by email.

Languages: English — fluent, Italian — beginner.

What Infographer.ru means to me? It is my визитная карточка and my study ground, where I am publishing all my work, sharing the experience with others by spreading out existing work in infographic world, bringing the specialists in this theme together.

screen_shot_2010-03-04_at_32919_pm

Max Gorbachevskiy

Project’s co-author, confederate, project manager. Also is the technical support of this blog. Contact me byContact me by email.

Bachelor degree at State University — Higher School of EconomicsГосУниверситет «Высшая Школа Экономики» in Finance major. In past — project manager in MalinaМалина, manager of strategic projects at FinService BankФинсервис, consultant in strategic consulting at АксионБКГ. Also has substantial technical competence.

Languages: English, German, Italian.

Max is the founder and till this day  leads couple start-ups  like  www.ferrari-pizza.ru and www.sdelkaveka.ru. On Infographer.ru Max is responsible for organizing and programming the dashboards, data base, and in charge of everything that has to do with technical problem-solving of any kind difficulties.

Откуда взялась инфографика? Where infographics

Report by Irina Dobrova:

«We (researchers) are constantly providing various information to help businesses to make a difficult decision. Not so long ago, a year ago to be certain, my company (FMCG) stated that it is ready to spend X% from budget not on information research, but on visualizing it. The reason to this decision is understandable  — FMCG need market’s data to be useful and profitable.

1. If data is hard to understand then not everyone can use it

2. If data is boring and hard to remember then again, it won’t be used

That is where the complications came alone. I realized that there is no such thing in Russia as a specialist that can turn information full of statistic data into a animated presentation, for example.

Оказалось, что для креативщиков это не профиль — им проще рисовать знакомые рекламные макеты. Три крупных агентства просто отказались взяться проект. It turns out that creative people do not take that seriously —  it is easier for them to

It became clear, that someone who is good with numbers and at the same time knows how to use graphic instruments is needed. And I could not find such individual on the market. So I decided to choose this direction for self-development. I am quite experienced in researching (left hemisphere mostly), so now I am trying to develop the right one by studying in British School of Design.»

So what then?

We are open-minded to talk to you, so if infographics got you interested write us пишиете на email.

Infographer.ru is on Behance: http://www.behance.net/infographer.

Фев 23, 2011artem
Статья была интересной?
  • Поделюсь (0)
  • Полезно (0)
  • Бесполезно (0)
  • Банально (0)
BeGraphic: software for visualizing dataManual for Toasters
Главная Книги About us
12 г. назад 2 Tools
artem
  • infographer_ru

    Новый пост: About us http://bit.ly/dVhYVt

    (УпомянутоTwitter«е)

  • infographer_ru

    Новый пост: About us http://bit.ly/dVhYVt

    (Упомянуто вTwitter-е)

  См. также  
Книги, Примеры визуализации

Борьба плачущих младенцев или о том, как Найджел Холмс работал над «Безумными соревнованиями»

Издательство TASСHEN выпустило книгу Найджела Холмса «Безумные Соревнования» (Crazy Competitions) с инфографикой. 0

Колонка со-авторов, Новости

Вот такое кино

Студенты ВАШГД сняли и выложили в сеть выступление Иры Добровой и вашего покорного слуги. 0

Примеры визуализации

Две постройки в инфографике ТАСС

Агентство ТАСС недавно получило две награды — золото за «Когда пришел Наполеон» на Kantar Information is beautiful awards и бронзу за... 0

Примеры визуализации

С 2014 годом! Лошади и PANTONE: протюнингуй свою лошадь!

Поздравляем наших читателей с новым 2014 годом! Почему сейчас? Потому что в Москве выпал снег и наступили настоящие зимние холода! 0

Примеры визуализации

Инфографика мужского дня!

И пусть эта работа имеет мало практической и культурной значимости, но она как никогда будет приятна всем мужчинам! С праздником вас! 0

Инструменты

Prezi — альтернатива Power Point

cтруктура презентации, диктуемая Power Point не соответствует логике человеческого восприятия. 2

Инструменты

Шпаргалка от FT по вариантам графиков

FT опубликовал свой вариант шпаргалки с вариантами визуализации данных и взаимных отношений между элементами данных. 5

События

The Economist-Nielsen Data Visualization Challenge

Степень удовлетворённости кпокупателей, расходы на рекламу — возможно, не самые интересные данные для изучения. 0

Мы в Facebook, ежедневно

Unable to display Facebook posts.
Show error

Error: Server configuration issue
Please refer to our Error Message Reference.
Для авторов
Приглашаем авторов по теме инфографики к сотрудничеству. Политика обработки персональных данных и пользовательское соглашение.
Контакты

Infographer – это агентство инфографики и образовательный ресурс об инфографике. Офисы в Москве и Гааге, работаем для клиентов со всего мира (контакты).

Адрес: Москва, Ленинский просп. 30А

Телефон: +7 916 628 47 64

Имейл: mg@infographer.ru

Пишем для вас с 2009 года © Infographer, при перепечатке ссылка обязательна. 16+